Sök i den här bloggen

söndag 19 maj 2013

Gästtränarbesök 29 maj - Rudy Alvarado is in town!

Om man följer fotbollen i Göteborgsområdet är chansen stor att man snubblat över Rudy Alvarados välbesökta fotbollsblogg som vi bland annat kunde läsa intressanta rapporter i från Gothia Cup förra året när vi deltog för första gången. För ett tag sedan var Rudy över och gästtränade våra duktiga kompisar i Hönö/Björkös F99:or och efter att blivit uppmärksammade i hans blogg häromveckan fick vi kontakt och diskuterade en favorit i repris, fast då inåt landet och Alingsås istället.

Det är med glädje vi idag kan presentera att onsdagsträningen den 29 maj kommer Rudy till vår träning för att genomföra ett pass med stort fokus på tillslag och avslut, något som verkligen känner är en pusselbit vi gärna lägger till för att verkligen finslipa detaljerna framåt!! Vi hoppas såklart på allra bästa uppslutning här då denna träningsmöjlighet inte kommer tillbaka!

Kort om Rudy;

Uppvuxen i en fotbollsfamilj där morbröder spelat i dom högre divisionerna i Chile och i franska ligan, kusin som varit lagkapten i svenska landslaget, en annan som spelat för då La Liga-klubben Real Murcia. När det gäller min egen karriär så kan jag ärligt säga att jag inte var talangen alla pratade om. Men visst kunde jag skjuta och lägga snygga frisparkar. Min fotbollskarriär var kort men intensiv och jag har spelat för klubbar som Hisingstads IS, BK Häcken och Backa IF. När jag slutade med fotbollen så bestämde jag mig för att bli tränare och fick mitt första uppdrag som 18-åring. Sedan dess har det bara fortsatt, klubbar som jag har varit tränare i är Hisingstads IS, Örgryte IS, BK Häcken, Lärje/Angered och Hisingsbacka FC.

Självklart rekommenderar vi också mer än gärna ett besök på Rudys välbesökta fotbollsblogg där vi även hittar lite annorlunda inlägg som till exempel visar upp tjejfotbollen i Västsverige, kudos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jättekul om du har tid att skriva en rad när du besökt vår blogg. Tänk bara på att bloggen riktar sig till läsare i alla åldrar!

Holmalunds IF F99/00 - Sponsorer 2014

Sponsorer för Holmalunds  IF F99/00